Čajota

Najprej: čajota je vrsta poletne buče. Tehnično velja za sadež – podoben paradižniku – a verjetno ni nekaj, kar bi radi ugriznili kot jabolko. Izvira iz Mehike, zdaj pa jo gojijo v toplem podnebju po vsem svetu. Ima hrustljavo teksturo nezrele hruške, vendar ima blag, skoraj okus po kumarah.

Podobno kot drugo sadje ima tudi čajota veliko antioksidantov in vitaminov, zlasti vitamina B skupine, vitamina C, kalija in aminokislin. Ena skodelica čajote ima le 25 kalorij, le 0,2 g maščob, 6 g ogljikovih hidratov, 1,1 g beljakovin, 2,2 g sladkorja in 2,2 g vlaknin. Vendar pa je ogromna količina hranilnih snovi v olupku, zato bodite pozorni, da ga boste med kuhanjem in uživanjem ohranili. Učinkovito nadomešča škrobno zelenjavo za vse, ki želijo imeti ogljikove hidrate ali tisti, ki se prehranjujejo z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov.

Lahko pojeste vse dele čajote (ne pozabite, da je največ hranilnih snovi v olupku), zaradi česar je vsestransko uporaben za kuhanje in uživanje. 

Jejte ga surovega kot hrustljavo solato. Seveda jo prelijte z limetinim sokom ali kakšno pikantno začimbo ter olivnim oljem. Ker je blagega okusa, jo lahko začinite po kateri koli paleti. S čajoto gredo lahko drzne začimbe

Eden najlažjih načinov za začetek eksperimentiranja s čajoto je praženje. Vzemite 2 žlici olja po vaši izbiri + mleta paprika + 1 kilogram sesekljane čajote. Pečemo pri 180 do 200 °C od 15 do 20 minut. Nato dodajte sol, vendar šele potem, ko je čajota kuhana. 

Deset impresivnih lastnosti čajote

  1. Čajota je bogata s hranilnimi snovmi, zlasti folatom (vitamin B9), medtem ko vsebuje malo kalorij, ogljikovih hidratov in maščob.
  2. Čajota vsebuje veliko antioksidantov – vključno z vitaminom C in miricetinom.
  3. Različne rastlinske spojine in vlaknine, ki jih vsebuje čajota, so dobra izbira za zdravje srca. Te spojine lahko izboljšajo pretok krvi ob znižanju krvnega tlaka in holesterola.
  4. Vlaknine in rastlinske spojine v čajoti lahko prispevajo k stabilizaciji krvnega sladkorja in izboljšanju občutljivosti na inzulin.
  5. Čajota je odličen vir folatov, hranila, potrebnega za pravilen razvoj ploda. Zato je čajota zanimiva za ženske, ki so noseče ali poskušajo zanositi.
  6. Nekatere raziskave kažejo, da imajo lahko spojine v čajoti protirakave učinke, vendar bi bilo za to potrebnih še več raziskav.
  7. Čajota vsebuje več antioksidantov, vključno z vitaminom C, ki lahko prispeva k mladostni koži in zmanjša vidne znake staranja.
  8. Raziskave kažejo, da lahko izvleček čajote zmanjša kopičenje maščob v jetrih in tako ščiti pred maščobnimi boleznimi jeter. Potrebnih pa je več dodatnih raziskav.
  9. Čajota ima malo kalorij in veliko vlaknin, zato lahko pomaga pri hujšanju.
  10. Flavonoidi in vlaknine čajote okrepiojo različne funkcije vašega prebavnega trakta.

Author: rudibr

Dodaj odgovor