28. 3. 2024

Primskovški župnik Pavel Sporn nas vrača v srednji vek mračnjaštva! – 2. del

Prvi del si lahko preberete na naslovu http://bregar.si/wp/2016/05/18/primskovski-zupnik-pavel-sporn-nas-vraca-v-srednji-vek-mracnjastva-1-del/.

Prejšnji del sem zaključil z obravnavo moralno-politične ocene delovanja Kulturnega in športnega društva Prinskau na cerkvenem pastoralnem svetu v Župniji Primskovo na Dolenjskem, kjer je župnik Pavel Sporn sprožil pravo vojno iz vseh topov. Ker sem bil nekoč tudi jaz nekaj časa član tega pastoralnega sveta prav na predlog samega Sporna, iz tistega časa dobro poznam funkcioniranje tega lokalnega partijskega sveta. Sporn je pripravil določene teme, s katerimi so se morali vsi člani sveta kasneje hote ali nehote strinjati. Na svojih stališčih je vztrajal do onemoglosti toliko časa, da so vsi člani obupali in se tiho strinjali z njegovimi sklepi, saj razprave nikoli ni hotel povzeti. Običajno je svoje nestrinjanje izkazoval brez besed z gledanjem v tla …

Verjamem, da je bilo nekaj podobnega tudi tokrat, čeprav razen redkih izjem ne poznam sedanje sestave pastoralnega sveta (čeprav menim, da jih je izbiral predvsem sam osebno). Upam pa si zapisati, da vsaj nekateri ljudje sedijo na dveh moralističnih stolih. Dvojna morala pač! Bom kar preskočil, kako je nastajalo pismo in sprejemanje vsebine na seji pastoralnega sveta, ker ne bi povedal nič novega.

In ta visoko moralni prof. Pavel Sporn je kot že nekajkrat doslej zlorabil posameznike, da je v nedeljo, 26. februarja 2012, pred vsemi prisotnimi pri nedeljski maši začel z moraliziranjem v imenu pastoralnega sveta. Jaz tega nisem slišal, po izjavah prisotnih pa se je celo odločil, da bo odslej imel večjo vlogo prav pastoralni svet! Ja, seveda! Prof. Pavel Sporn bo odslej na Primskovem odločal, kaj je prav in kaj narobe! O čem se bo smelo govoriti in o čem ne! Spet se vračam k svoji trditvi, da jaz osebno nikoli ne bom popustil pri obrambi svobode izražanja. Kako lahko s prižnice moralizirajo ljudje, če je že stoletja znano, da njihovim “naukom” nihče ne sme oporekati. Niti ne more! Čeprav sem že videl povsem nasprotne primere, ko sta maša ali pridiga potekali v obliki pogovora. Takšni primeri so redki. In moralizirajo predstavniki institucije, kjer se vsak dan odkrivajo nova in nova nemoralna dejanja med duhovniki. Predstavniki Cerkve, ki je deset tisočem Slovenkam in Slovencem pokradla certifikate in zadnje prihranke in se z razglasitvijo stečaja Zvon 1 lahko dokončno obrišejo pod nosom za ta denar!

Pavel Sporn je (v telefonskem razgovoru) na kritiko, da se pastoralni svet nima kaj vtikati v delo kulturnega društva, izrecno dejal, da imajo pravico in da bodo to počeli! Srednjeveško mračnjaštvo, ki je preživelo tudi komunistične čase!

Brane je ob vsem tem na socialnem omrežju zapisal:

“KULTURNI BOJ V 21. STOL. = kot, da ga vodi Anton Mahnič, ki se je v številnih člankih zavzemal za katoliško čistost umetnosti: ‘Zatorej pa pravi slovenski umetnik je le tisti, ki Slovencem upodablja krščansko čeznaravno lepoto, ako pa že tega neče, smemo zahtevati, da vsaj ničesar ne izraža, kar je krščanstvu nasprotno, naj ne taji resnic, brez katerih krščanstvo ostati ne more’.

Ja, jaz grem tokrat v kulturni boj za svobodo. V boj za pravico govora, javnega izražanja in svobode umetnosti! Pa četudi v tem ostanem na koncu sam! Za svobodo nisem pripravljen trgovati! To sem pred nekaj leti že dokazal in četudi bi mi Primskovčani obrnili hrbet, bom vedel, da ne bo zaman!

K temu je Brane dodal: “Mahnič je poveličeval krščanstvo pred vsem! Tako kot vaš župnik! Zato ga omenjam.”

Jaz pa poveličujem vse v mejah normale. In v tem primeru na Primskovem ni več normalno, da župnik pri 82 letih grozi s tem, da bo odločal, kaj se bo pri nas še lahko dogajalo!

Jože: “Zelo nazorno je pokazal, kako želi obvladati vernike na Primskovem, sedaj jih bo še manj pri maši, bo lahko sam sebi pridigal.”

In ponavljam. Nima pa Pavel Sporn nobene moralne in druge pravice, da s pozicije moči in zlorabe vere o tem pridiga pri maši. O dolgoletnem mračnjaštvu na Primskovem bo treba prej ali slej spregovoriti! Primskovčani mnoge primere dobro poznajo, pa o njih molčijo zaradi vere, zaradi miru, zaradi spoštovanja do predstavnikov vere, ki ta ljudska čustva tako boleče in podlo izkoriščajo! In mnogi, ki so pred dvema desetletjema nazaj prilezli iz komunističnih riti (oprostite izrazu, tako se izražajo prav ti spreobrnjeni moralisti!), so zdaj tako grdo obrnili ploščo in so v prvih vrstah.

Tudi nekateri Spornovi dijaki iz gimazije se ga spominjajo kot ne najbolj priljubljenega, tudi mnogi na Pirmskovem se ga spominjajo kot izsiljevalca, ko enkrat ni hotel dati spirčevala, drugič je teden dni pred birmo grozil, da otroku ne bo dal dovoljenja za birmanje, pa spet primer, ko ni hotel krstiti otroka, ker starša nista bila cerkveno poročena (pravila gor ali dol, kasneje je sam prišel “predlagat”, da bi vendarle krstil), … S takšnimi grožnjami vlada Sporn na Primskovem. Pa morda o posameznih primerih prihodnjič.

Obenem pa si vendarle preberite tudi v bloguhttp://rudibr.blog.siol.net/2012/02/16/mama-manka-je-vrhunska-prostaska-in-zaljiva/, jagoda88 komentira dogajanje in vse skupaj začini z objavo: France Prešeren – DOMINUS VOBISCUM. Pretiranim moralistom ne priporočam branja in ne pokažite tega prof. Spornu, ker bo naslednja maša trajala dve uri!

Preberite si tudi 1. del o prof. Spornu.

Izvirna objava: februar 2012

Dodaj odgovor